Cover Image

Jakie mity krążą wokół tanga

Czerwiec 20, 2022
Czas czytania: 2 minut

Od dawna marzysz o tym, by nauczyć się tańczyć tango? Boisz się, że to zbyt trudny taniec? Nie obawiaj się. Wokół tanga narosło wiele mitów. Tymczasem warto się odważyć i spróbować swych sił pod okiem profesjonalnego instruktora. Jeśli jesteś muzykalny i masz poczucie rytmu, możesz szybko nauczyć się kilku podstawowych kroków.

Tango jest tańcem towarzyskim, wywodzącym się z Ameryki Południowej. Wokół niego, tak jak wokół innych tańców towarzyskich, krążą różne stereotypowe opinie. Jedna z nich głosi, że jest to wybitnie trudny taniec. Faktycznie, by nauczyć się dobrze wykonywać tango, potrzebne są wielomiesięczne ćwiczenia. Jednak na podstawowym poziomie możesz nauczyć się tańczyć w kilka tygodni. Pierwszy wykonany w całości taniec sprawi ci ogromną frajdę.

Kolejne mity, jakie powstały wokół tanga, dotyczą wieku, w którym można rozpocząć naukę tańca. Często mówi się, że naukę tańca towarzyskiego trzeba rozpocząć w młodym wieku, choć można się także spotkać z opinią, że tango jest przeznaczone dla starszych osób. Tymczasem na kurs tańca zgłaszają się osoby w różnym wieku. Tylko od twojego zapału zależy, jak szybko opanujesz technikę tańca. 

Jak naprawdę tańczy się tango?

Fałszywe wyobrażenia o tangu kreują czasem media, przedstawiając je jako taniec ze sztywną ramą, gwałtownymi ruchami głowy i zmianami kierunku. Tymczasem tango to zwykle swobodna improwizacja, w której partnerzy często patrzą sobie w oczy, a ramiona czasami opuszczają sztywną ramę. Kolejny mit głosi, że partnerzy w tańcu są partnerami w życiu. Tango to rzeczywiście bardzo namiętny taniec, w którym relacja jest niezwykle ważna, jednak relacja ta zwykle ogranicza się do współpracy w tańcu.

Istnieje także opinia, że taniec to tylko przyjemność. W przypadku tancerzy zawodowych to jednak naprawdę ciężka praca, wymagająca wielu wyrzeczeń. Jeśli masz jednak w sobie trochę samodyscypliny i chcesz nauczyć się tańczyć tango dla własnej satysfakcji, z pewnością szybko osiągniesz cel, ćwicząc 2-3 razy w tygodniu.