sidearea-title-img

 

ul. Św. Marcin 24
GALERIA MM
II piętro
61-805 Poznań

Recepcja – 570 772 572
(pon-pt 16-21, ndz 17-21)

Rafał – 501 297 377
(pon-ndz 10-16)
niedostępny do 16.12

Dominika – 889 139 329
(pon-ndz 10-16)

biuro@salsasiempre.pl

Jaką funkcję pełnią lustra w salach tanecznych?

Choć tańczyć może każdy, nie wszyscy umieją to robić na naprawdę dobrym poziomie. By to zmienić coraz więcej z nas decyduje się na skorzystanie z wiedzy i umiejętności profesjonalnych tancerzy. Zajęcia taneczne co do zasady najczęściej odbywają się w specjalnych salkach treningowych, a elementem, które wyróżnia je od innych przestrzeni treningowych są lustra. Zauważmy, że zdecydowana większość tego typu miejsc wyposażona jest w duże lustra, zajmujące powierzchnię przynajmniej jednej ze ścian. Nieprzypadkowo! Są one instalowane w konkretnym celu, a ich brak mógłby znacznie ograniczyć postęp w nauce tańca.

Lustra w salach tanecznych są bardzo ważnym elementem ich wystroju

By nauczyć się dobrze tańczyć nie wystarczy poczucie rytmu, ważna jest również technika i postawa. To dbałość o szczegóły świadczy o prawdziwych umiejętnościach. W czasie zajęć, gdy trener czy instruktor udziela nam wskazówek odnośnie ramy, kroków czy pozycji tanecznej, ciężko jest się do nich dostosować nie widząc, jakie popełniamy błędy. Bez luster możemy spoglądać jedynie albo na osobę prowadzącą zajęcia, albo na innych uczestników. Jesteśmy więc zdani jedynie na swoje wyobrażenie o tym, jak wykonujemy daną czynność. Lustra dają możliwość jednoczesnego obserwowania kroków innych i analizowania własnych ruchów w odbiciu. Jednocześnie lustra dają możliwość obserwowania tancerza prowadzącego z różnych perspektyw, zależnie od tego, w której części sali stoimy. Dzięki temu można wyeliminować wiele błędów już na etapie nauki i bacznie śledzić swoje postępy.

Z drugiej strony lustra w salach tanecznych są wielkim ułatwieniem pracy dla instruktorów, którzy tańcząc przed uczestnikami kursu tanecznego nie tylko mogą jednocześnie pokazywać im kroki oraz swoja sylwetkę od tyłu, ale również obserwować ich postępy. Dzięki temu prowadzący kurs są w stanie na bieżąco wprowadzać poprawki i pomagać uczestnikom, którzy napotkali jakieś trudności, nie przerywając układu dla reszty kursantów.